tisdag 23 februari 2016

Mina absoluta favoritwebbshoppar inom skönhet

Eftersom jag handlar nästan uteslutande online tänkte jag passa på att tipsa om några av mina favoritwebbshoppar. Ni vet de där webbutikerna som ger det där lilla extra och som alltid levererar i tid.



https://flic.kr/p/jDk2Vp


Skincity

När det gäller allt inom hudvård och skönhet är detta mitt förstaval. Våga testa deras online rådgivning - de är fantastiskt duktiga och har gett mig bättre rådgivning när det gäller produkter än någon annan fysisk rådgivare någonsin gjort.

Deras webbshop är välsorterad och lättnavigerad med bra priser. Det lönar sig att ha deras nyhetsbrev så att man ser aktuella erbjudanden. Passa på att bevaka så att du köper när det erbjuds "gåva på köpet" av något slag. Ibland får man nästan lika mycket produkter som gåvor smorde man köper.

Ibland har Skincity fantastiska goodie bags - passa på att beställa då!

Även om du bara gör en vanlig beställning kan du räkna med ett VIP-paket. Man får alltid en söt kokeshi, en skincitypåse och lyxprover. Alltid vackert paketerat!


Clinique

Eftersom jag använder en del Clinique-produkter brukar jag välja att köpa dem online. Anledningen är att man med varje beställning får lyxprover - stora prover! Man får dessutom välja vilka prover man vill ha.

Priserna är ok. Det läggs på en avgift för paketering..lite lömskt! Någon gång har det strulat med avin till leveransen så webbutiken har lite att jobba på!

Eleven

Jag har främst handlat på Eleven.se när de haft olika erbjudanden på produkter jag använder eller om de haft en goodie bag på köpet. Bra webbutik och snabba leveranser. Rekommenderas!

Kicks

Förr handlade jag alltid på Kicks fysiska butik, men nu tycker jag att priserna oftast är bättre i andra butiker online. Rådgivningen i butik är dock bra och jag har fått en del bra sminktips av dem. Ibland har de bra erbjudanden på kicks online och då brukar jag passa på. Du får poäng på köp och prover med varje köp.

Sedan har jag handlat eko-produkter från två webbshoppar som båda haft en personlig touch:

Pigga Butiken

Här upptäckte jag första gången Maria Åkerbergs produkter och blev helt förälskad. Pigga Butiken hade erbjudanden på mini sizes och jag passade på att testa många produkter. Fint paketerat och personlig hälsning i paketet!

Kissed by Eco

Jag hade turen att vinna ett presentkort i den här butiken. Snabb leverans efter betalning med swish. Verkar vara en liten, engagerad butik med personlig service. Toppenbra! Hittade några nya favoritprodukter här och köpte billiga, snygga örhängen som jag faktiskt tål (!).

https://flic.kr/p/CBuYis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...