onsdag 22 februari 2012

Smartson testpilot - Call control

Jag har återigen varit Smartson testpilot och den här gången för en mobilapp som heter Call Control. Appen fungerar som en sekreterare/växel direkt i mobilen. Supersmidigt för mig som har svårt att svara på samtal under arbetstid och även kvällstid emellanåt. Appen finns både till Iphone och Android.



Nu har jag testat appen i ett par veckor och måste säga att jag är mycket nöjde med det mesta! Installationen i Appstore var mycket enkel...själva registreringen var lite klurigare - man behövde ringa tre olika nummer (varför?) och sen fick man upp ett tvetydigt meddelande när man ringt det tredje samtalet. Jag visste ärligt talat inte om jag ´vilket alternativ jag skulle välja och vad valet innebar för installationen. Nåval - det funkade i alla fall.

Sedan skulle jag snabbt lära mig hur programmet fungerade och det var enkelt och lättbegripligt. Jag spelade in en hälsning som tydligen inte spelades in (?).

Vad jag saknar är en bättre användarguide för inställningar direkt i appen - hur ställer jag in antal signaler den som ringer ska höra innan call control kopplas på? Det blir också spännande att se vad den faktiskt kostar...när den kopplas in går den som fast samtal tror jag... Blir den dyr kopplas den ur omedelbart (jag har inga fria samtal alls på min mobil).

En supersmidig funktion är att man om man är upptagen kan lägga in vilka alternativ som ska ges den som ringer t.ex. skicka sms/ringer tillbaka o.s.v. Jag älskar också att se vem som ringt mig och när...alla nummer slås nämligen upp av appen. Om någon ringer från ett skyddat nummer uppmanas verbörande att knappa in sitt nummer! HÄRLIGT! Avskräcker kanske en och annan telefonförsäljare i alla fall.

Om du är nyfiken och vill testa kan du göra det helt GRATIS i TRE månader. I normala fall kostar tjänsten en slant per månad om man vill ha alla funktioner (=PRO).  Du får då välja mellan att abonnera på CallControl i 3 månader för 25 sek/mån eller 12 månader för 19 sek/mån. Om du inte vill abonnera övergår din CallControl till Free, som är kostnadsfri men med begränsad funktionalitet. Här ser du vad som ingår i respektive version. Med Call Control får du 10 invites att ge bort till vänner - för varje vän som aktiverar sin invite får du TVÅ gratis månader av PRO - vännen får också två gratis månader. När dina invites tagit slut får du nya. Är ni ett gäng som vill prova kan ni använda tjänten gratis i många månader med andra ord.

Eftersom jag får testa appen i ett helt år (!) ska jag verkligen ge den en chans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...