lördag 7 april 2012

Smartson testpilot - Valio Olio Persika-Passion Lättsockrad

Nu har vi äntligen hittat en av de två produkterna för att kunna genomföra detta testpilotuppdrag. 

Sammanlagt har vi letat i tre stormarknader och tre mindre butiker utan att lyckas hitta smaken Jordgubb-blåbär lättsockrad. Vi hittade den andra smaken Valio Persika-Passion lättsockrad på andra försöket. Jag vet inte om vi hade otur, eller om just smaken Jordgubb-blåbär lättsockrad inte tagits in av butikerna... Vi testade alltså bara en av två testprodukter den här gången.

Vad tyckte vi då om vår testade produkt? Hela familjen fick vara med och provsmaka - två vuxna och två barn (under sex år). Personligen tyckte jag att yoghurten var god och frisk men aningen söt i min smak. Då var den ändå lättsockrad...vi vuxna hade föredragit ännu mindre socker.
Barnen gillade inte att det var bitar i, men tyckte annars om smaken. Det känns nyttigt med functional food och jag kan absolut tänka mig att köpa den här typen av produkt ibland när man t.ex. är sjuk eller har matsmältningsproblem. För vardagsbruk känns den onödigt dyr för oss.

Vårt betyg bli 3/5 stjärnor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...