fredag 13 mars 2015

Fru Spara testar L300 via Smartson Testpilot

Sedan en tid tillbaka testar jag L300 Bright and Firm via Smartson. Deras testpilotsuppdrag är alltid roliga och just detta är ett längre uppdrag som sträcker sig över åtta veckor. Som testpilot får jag testa en dagcreme och en nattcreme.

Detta inlägg speglar egentligen före testets början och mina första intryck av produkten. Jag kommer efter halva tiden visa resultat och mina intryck så långt och sedan recensera produkten efter åtta veckor.

Jag har enda sedan min andra graviditet haft problem med pigmentsfläckar, framförallt i pannan. Eftersom jag aldrig testat någon "uppljusande" produkt tänkte jag att det var läge att ge det en chans. 

Det är så klart så att pigmentsfläckarna inte är lika framträdande nu när det är vinter. Solexponering får dem att framträda direkt. Nu tänkte jag ge L300 en chans inför sommaren och sedan vara duktig med solkräm! 

L300 är en apoteksprodukt och L300 står för "Läkemedelsprojekt 300". Hudvårdsprodukterna i den här serien har utvecklats av dermatologen och professorn Gunnar Swanbeck. (Källa: l300.se) 

Min utgångspunkt före testet startade var följande (ni kan se den något mörkare pigmenteringen i pannan och sedan har jag fräknar):


Första intrycket av krämerna var att de funkade fint även till min lite känsliga hy. De är parfymfria och känns ganska "kliniska". Egentligen gillar jag svag doft på mina krämer, men parfymfritt är ju egentligen bättre! Själva krämerna har en lätt konsistens och går fint in i huden. 

Vi hörs snart igen för en halvtidsuppdatering!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...