tisdag 29 juli 2014

Earn'd it, Refunder och SEQR - få pengar tillbaka!

Här kommer ett tips på tre tjänster som får dig att känna dig som en riktigt amerikansk "coupon mom". Denna gång dessutom i form av pengarna tillbaka!

Refunder

Jag har provat Refunder som jag tycker fungerar otroligt bra! Det enda man gör är att man skapar ett konto (gratis så klart) på Refunder och sedan när man nätshoppar går man genom deras sida till webbshoppen. Många av de stora webbshopparna finns med för att bara nämna några få t.ex. Skincity, YvesRocher, Lekmer och Clas Ohlson.

Olika butiker ger olika återbäring och ibland är det erbjudanden från vissa som då ger mer återbäring. Vanligen får man en återbäring på 0,5% (på Tretti.se) till 12,5% (på Lux-case.se).

Det som är toppenbra med denna tjänst är att du får pengar tillbaka - inte poäng! När du har fått ihop 100:- att utbetala väljer du om du vill skänka dem till välgörenhet eller om du vill få dem insatta på ditt bankkonto.

Refunder har jag nu använt vid sex tillfällen i sommar och fått pengar inbetalt till mitt bankkonto - denna tjänst fungerar helt enkelt!

SEQR

Fungerar som en digital plånbok - du betalar med mobilen och får sedan en faktura på dina köp. Appen verkar finnas till alla mobila plattformar.

Det finns två skäl till att jag ännu inte använder SEQR (appen är nedladdad och jag har ett konto...). Dels kändes det inte helt bra att välja ett kreditföretag som skall skicka mig fakturor. Jag har sett att Petra Stentagg testar SEQR så henne kan ni kanske fråga mer om just vilket av de två fakturaföretagen som är bäst. Dels fungerar SEQR än så länge bara med vissa matvarubutiker - tyvärr inte med någon av dem som finns där jag handlar. I dagsläget verkar det bara fungera på Willys, Hemköp och Tempo. Sedan är McDonalds (där äter vi aldrig) och Apoteket hjärtat större aktörer.  Det finns lokalt anslutna företag också så det är värt att kika på sidan.

Det som lockade med appen är att man, åtminstone nu i uppstarten, får erbjudanden om gratis produkter att hämta ut. Man får betala dem med kontot, men sedan dras summan av genom erbjudandet. Exempel från appen idag är:

Köp Felix potatishalvor i havssalt och få 25:- tillbaka
Köp Hönökaka och få 20:- tillbaka
Köp Kelda grillsås och få 25:- tillbaka
Köp McDonalds Mellan Latte och få 25:- tillbaka

Jag lovar återkomma om den här appen när jag provat!

Earn'd it!

Denna appen såg jag för en tid sedan, men jag får ingen inbjudningskod så jag kan inte prova den?! Jag avskyr egentligen system där man måste pracka på andra (TÄNK familj och vänner) något för att själv ens få prova appen. Nja...

Själva idéen låter bra - som en blandning mellan Refunder och Buzzador. Man får erbjudanden på varor man ändå köper och får ett uppdrag kopplat till det (?) och sedan får man pengar tillbaka till sitt konto.

Jag är nyfiken på att få prova så vill du testa  - klicka på länken ovan och ladda ned du med!

Happy Shopping!

1 kommentar:

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...