måndag 2 januari 2012

Wrapp and the story continues...

Nu kära bloggläsare har supporten på Wrapp svarat mig igen. Måste säga att det var imponerande snabbt...med tanke på att det också är efter kontorstid. BRA jobbat och ett bra förklarande svar var det också!

Det verkar som om mitt konto stängts av för att det från min smartphone loggat in konton med låg facebookaktivitet (min mamma och pappa)... Om kontona är riktiga konton (vilket de självklart är) ber Wrapp om ursäkt. BRA!

Bland annat har jag tipsat mina föräldrar och svärföräldrar om Wrapp och de har faktiskt gått med i facebook och wrapp bland annat just för att kunna få presentkort från mig - och skicka till mig så klart ;) Mamma och pappa skaffade sina facebookkonton ursprungligen för att kunna tävla om Lensway-glasögon som de båda vunnit - de är inte alls speciellt aktiva på facebook (svärmor är bättre) även om de båda två verkar ha blivit mer nyfikna på det nu sedan de blev medlemmar ;)

Då mina föräldrar tillhör en äldre generation är inte facebook självklart i deras värld - smartphone har de inte heller... MEN det är ju kul att kunna ge presentkort även till dem, presentkort som också verkligen uppskattas av den som har en liten pension!

Alltså - om du ger presentkort till någon som inte är så aktiv på facebook som sedan skickar till dig, kan systemet slå till och än värre om de du gett bort presentkort till måste låna din smartphone också... ;)

Jag hoppas att Wrapps tekniker nu löser mitt problem i alla fall! Om de gör det kommer jag raskt att lösa ut mina presentkort och sen kommer jag nog avinstallera appen och begära utträde... Tjänsten känns alldeles för mycket BETA tyvärr. Kanske blir jag medlem sen när tjänsten funnits ett tag och den fungerar problemfritt och de kan garantera funktionaliteten. Det är INTE roligt att stå i kö i en halvtimme och sen funkar inte appen i kassan...

Men jag vill ändå säga att Wrapps support varit toppen! De är verkligen trevliga och försöker hjälpa en så gott de kan - nej...det är TEKNIKEN som verkar vara den svaga länken, inte det mänskliga kapitalet.

PS. OM du också kikat in på min andra blogg One Blog to Rule Them All, vet du att jag så gott som alltid tillhört skaran Våga Vägra Facebook. Nej - jag är inget fan av facebook utan har mitt nätverk IRL. Att jag faktiskt gick med nu i år beror helt och hållet på denna "gratisblogg" som faktiskt kräver ett facebookmedlemskap om man vill vara med och utnyttja rabatter och erbjudande. Har jag blivit facebookfrälst? Nej, det kan jag verkligen inte påstå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...