tisdag 23 februari 2016

Använd mobilen för freebies - gratis och rabatterade produkter i olika appar

Det finns en hel del appar där man kan registrera sig för att få testa olika produkter gratis eller med rabatt. Problemet är att kupongerna endast fungerar i vissa kedjor. Själv hade jag kunnat använda många fler om ICA använt digitala kuponger.

Coop, CityGross och Willys verkar vara de butiker som gäller och dessa butiker finns inte i mitt närområde. Jag brukar passa på att lösa in när jag är i krokarna.

Om du vill testa rekommenderar jag:

Klipster

App där du får rabatter och ibland någon produkt gratis. Fördelen för mig som bor avsides är att appen har webberbjudanden.

Just nu: Du får Bärry Rabarber Vanilj yoghurt gratis med appen på Coop.

Earn'd it

Inte en gratisapp egentligen utan en app som ger rabatt genom pengar tillbaka. Du får svara på korta frågor för att aktivera dina rabatter. Denna appen passar mig bra då man kan handla varor i vilken butik som helst och sedan scanna och skicka in kvittot i appen. För varje intjänad 50:- får du en utbetalning direkt till angivet konto.

Tryme

Jag tror att man måste vara mycket mer aktiv än vad jag är för att få erbjudanden - man ska aktivt gå in och svara på frågor för att få poäng. Några gratisprodukter har jag dock erbjudits med appen.

Rabble

I den här appen får man främst rabatter på olika varor - både i butik och på webben. Fungerar bra men fungerar som sagt på matbutiker som Coop och City Gross.

ICA Hälsorabatt

Denna app kopplas till runkeeper och du motionerar dig till 25% rabatt på ett antal varor inom ICAs hälsosortiment. Fungerar fint!

Seqr och Wrapp har jag tyvärr övergett. Gillar inte idén med krediter...nu har Wrapp kopplat ihop sig med Nordeas bankkort istället och om de någonsin kommer till Handelsbanken kommer jag definitivt att använda appen igen.

Så tråkigt med Wrapp...den var en favoritapp ett tag eftersom man kunde ge bort presentkort till vänner utomlands (jag har många!) och sedan kunde de plocka ut en vara i sitt hemland. Var helt perfekt vid födelsedagar. Tjänsten var då kopplad till Facebook.

Vet du några fler som jag borde använda? Tipsa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...