tisdag 23 februari 2016

Sportlov - den ultimata listan med tjänster att testa gratis!

Nu i sportlovstider kan det vara en bra idé att testa olika tjänster gratis. Ofta får man prova gratis om man är ny kund, men om man varit kund för länge sedan kan det ibland fungera igen. Som alltid är det viktigt att SÄGA UPP prenumerationer innan man bli fast en extra månad - såvida man inte gillar tjänsten och vill fortsätta så klart

Här kommer mina favoriter:

Netflix 
Min absoluta favoritsite för streaming alla kategorier. Du kan testa gratis en månad och sedan säga upp utan att det kostar dig något alls.


https://flic.kr/p/CxxgeL


Viaplay
Jag tycker att Viaplay har ett riktigt bra utbud och dessutom svenska serier som går på deras kanaler. Nu upptäckte jag att nya avsnitten av Arkiv X finns här så nu blir det några timmars tittande. En månad är gratis att testa och sedan kan man säga upp utan kostnad.

HBO Nordic
Alla de stora amerikanska serierna som t.ex. Game of Thrones finns här. Riktigt bra serieutbud! En månad får man testa helt gratis! Numera funkar airplay perfekt - ett tag valde jag bort denna streaming för att appen till iOS var helt hopplös.

Storytel
Jag har tidigare testat Storytel gratis genom Buzzador och var mycket nöjd. Nu är jag trogen prenumerant och kan varmt rekommendera att testa tjänsten gratis. Håll utkik! Ibland kan man få en månad gratis via ett köp man gör, men i normalfallet är det 14 dagar gratis som gäller. Utbudet är riktigt bra! Både svenska och engelska titlar och både ljudböcker och e-böcker!

Mofibo
Även denna tjänst har jag testat via Buzzador. Då var utbudet inte alls lika bra som Storytel, men när jag kikar på sidan idag verkar de vara relativt likvärdiga (?). Någon av er bloggläsare som testat? 14 dagar gratis är det som gäller här med.

Nextory
Denna tjänsten har jag inte provat ännu, men sett att den fått en del positiva recensioner. Ska enligt utsago vara likvärdig med ovanstående. Den har en kategori som kallas affärslitteratur som sticker ut lite. 14 dagar får man prova gratis.

MEN som boknörd lägger jag in en brasklapp om att många ljud- och e-böcker finns helt gratis via ditt lokala bibliotek. Kostnad 0:- 

Jag har helt fastnat i att läsa tidningar på skärm sedan jag skaffade min första iPad. Idag köper jag nästan inga magasin längre utan använder (framförallt) två tjänster för tidningar:

Readly
Den första tidningsappen jag testade och den jag fortfarande gillar bäst. Det finns ofta gratiserbjudanden t.ex. det som jag länkat här och ofta via olika mobiloperatörer som t.ex. Tre eller Telia.  Håll utkik!

Ztory
Samma typ av tjänst som Readly - alla tidningar man kan tänka sig och lite till. Man får testa 14 dagar gratis. Ibland finns det längre erbjudanden - håll utkik!

Med dessa olika erbjudanden bör du klara både sportlov och påsklov! Det finns en chans att du fastnar för någon av tjänsterna - vi har t.ex. gjort oss av med alla fysiska tidningar och snart också vår TV.

Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...