torsdag 25 februari 2016

Fru Spara testar Arlas grekiska yoghurt med passionsfrukt + ett grymt recept på snabba frukostbröd


Ännu en härlig sportlovsdag! Idag sov vi länge och åt en sen frukost med nybakat bröd. Perfekt morgon för att testa Arlas nya grekiska yoghurt med passionsfrukt. Jag har fått möjligheten att testa denna frukostyoghurt via Buzzador.

Konsistensen på yoghurten är tjock och krämig, vilket får den att likna yoghurt med högre fetthalt. (denna har bara 1,5% fett). Smaken är gräddig och får en underbar fräschör av frisk passionsfrukt. Färgen är svagt gul och påminner om sommar och sol. Vilken underbart god yoghurt! Helt förälskad! Sockerhalten är 7% så i högsta laget för mig, men jag vågar ändå påstå att detta blir sommarens absoluta favorit. Den funkar nämligen lika bra till frukost som till dessert. Betyget blir 5/5. Återkommer med en uppdatering av vad barnen tycker under veckan.

Idag toppade jag yoghurten med kokos, men jag tror att banan och blåbär hade varit supersmarrigt också.

Då vi hade gott om tid för frukost idag passade jag på att baka snabba frukostbröd (utan jäst) som är otroligt goda nybakade med smör och ost. Min son tycker att de smakar som kakor, så det är ett högt betyg!

Här är receptet om du vill testa:

Snabba frukostbröd 

5 dl ekologisk rågsikt med vetemjöl (Ica Eco)  - vanligt vetemjöl funkar lika bra
1 msk bakpulver
1/4 tsk salt
2 msk sirap
2,5 dl ekologisk mjölk

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda först mjöl, bakpulver och salt och tillsätt sedan sirap och mjölk. Blanda.
Gör bullar med mjölade händer (degen är kladdig!).
Lägg upp på bakplåtspapper och grädda ca 12-15 min

Vill du också ha chans att testa nya produkter?
Buzzador är en tjänst där man får testa produkter och tjänster tillsammans med sina vänner mot att man sedan recenserar dem tillsammans. Jättekul och gratis är det! Ibland erbjuds man kampanjer  där man får köpa en produkt till rabatterat pris, men då väljer man så klart om man vill delta eller inte. Om du inte redan är med i Buzzador tycker jag att du ska bli det...följ länken nedan och anmäl dig redan idag:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...