onsdag 24 februari 2016

Fru Spara gillar boxar - mina favoriter bland alla dessa subscription boxes

Jag verkligen älskar prenumerationsboxar av alla de slag! Det blir som att ge sig själv en överraskning lite då och då. Det här inlägget innehåller länkar, men de är inte sponsrade. Däremot är vissa länkar inbjudningar vilket ger rabatt eller en gratis box att testa.

https://flic.kr/p/c95AVQ
Den första boxen jag testade var Glossybox som ju är en prenumerationsbox för skönhetsprodukter. Man får fem skönhetsprodukter varje månad för 139:- inkl. frakt. Löpande prenumeration är nog det vanligaste, men om man tänker sig att prenumerera ett år blir månadskostnaden lägre med en 12-månadersprenumeration.  Boxarna har haft olika karaktär och ibland har jag gillat alla produkter i boxen, men det vanligaste är att man gillar några av produkterna. De andra produkterna som man av någon anledning inte gillar själv kan sedan glädja någon annan med t.ex. på en födelsedag eller som en julklapp. Ofta handlar det ju om att en produkt passar t.ex. en viss hudtyp, hårfärg eller att färgerna på t.ex. läppstift, ögonskuggor är mer eller mindre rätt - så då kan de bli perfekta för någon annan.


Min andra favorit är nog The Healthy Box. Den har ett varierande innehåll men med betoning på hälsosamt ät- och drickbart. Det har dock också varit med produkter som har med träning att göra. Den här boxen har nog den särklass bästa kundservicen - de svarar snabbt och de är toppenbra! Jag hade otur med boxar som var öppnade och skadade och fick alltid en ersättningsbox skickad till mig. Det är det bemötandet som bland annat bidragit till att jag är en trogen prenumerant. Om man följer sidan på Facebook och instagram får man också fina tips på recept med produkterna i boxen - superbt! Hemsidan är inget vidare, men bortser man ifrån det och följer dem på sociala medier kan man bortse från det. Kostnad 179:- per månad.



Tack vare en brittisk vän kunde jag ett tag prenumerera på den underbara boxen Graze. Tyvärr skickar de inte till Sverige. Sedan bli jag så klart jätteglad när det dök upp en exakt kopia Fikabox  - de måste ha lånat konceptet rakt av då t.o.m. kartong och emballage var likadana. Nåväl - jag blev i alla fall mycket glad över att hitta en liknande box i Sverige. Om du använder min kod APELSIN19615 får du första och femte boxen gratis. Perfekt om du vill testa en box gratis först och se hur den är. Boxen kostar 49:- per månad.

En annan box som jag gillar är Testagram. I den här boxen får man olika produkter att testa och utvärdera för 99:-/månad. Det kan vara allt ifrån tvättmedel till godis och jag gillar mixen. Tanken är att man ska utvärdera varje månads produkter på sidan och kunna vinna en box. Det här är en rolig box som hela familjen gillar. Några boxar har varit otroligt välfyllda och hittills har vi använt alla produkter i boxarna.

En ny box som vi ska testa (första boxen kommer på torsdag) är Delikatessboxen. Idén låter toppenbra, men priset är lite väl dyrt. Nu tog vi en provprenumeration efter ett tips på Internet (via Allt om Mat) för 299:- inklusive frakt (ordinariepris är 599:- inkl frakt) och därför blir det nog bara en box av denna. Jag är lite orolig för deras sidor är inte uppdaterade på länge...så vi får väl se om vi blir blåsta eller om det dyker upp en box. Lovar att uppdatera er vad gäller detta! Själva konceptet är dock helt perfekt!

Det finns också två boxar med snacks som jag är himla sugen på att testa.

Den ena är Ec-Go Bag som är en påse med ekologiskt och nyttigare snacks. Jag funderar faktiskt på att prenumerera på denna som ett alternativ till annat lördagsgodis. Mina barn gillar t.ex. René Voltaires produkter som är ett exempel på vara som kan ingå. Man kan välja mellan olika varianter, normalbagen kostar 179:- och kan fås i både en normal och en sockersnål variant. Sedan finns det en storbag för 349:- och en barn bag för 35:-. Gillar verkligen produkterna de har på sin sida och jag tror man kan plocka ihop en egen bag också. Jag kommer nog definitivt att testa framöver. Vill du ha 20% rabatt kan du använda denna koden: http://ecgo.refr.cc/R6QBVZP

Nästa spännande box heter Snack Crate och är en box med godis och snacks från ett visst land. Det ska tydligen gå att prenumera från Sverige och jag tror att mina barn skulle älska den här boxen. Några av de tidigare boxarna har t.ex. varit med tema Japan (varför missade jag den) och Tyskland (se video nedan). En mellanstor box med en dryck från landet kostar med frakt till Sverige 360:- . Lite dyrt men vore kul att testa någon gång i alla fall.



Ett bra tips är att ge bort en box av något slag i present - brukar bli mycket uppskattat!

Tipsa mig gärna om era bästa boxar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...