tisdag 14 juni 2011

Du har väl inte missat...

...den urmysiga sajten LOPPI.se?? Jag hittade den nu i vår och är mycket positivt överraskad.

Sajten vänder sig till alla som vill köpa, sälja eller efterlysa prylar som har med barn att göra. Priserna brukar vara riktigt hyfsade och de har ofta tävlingar och kändisar som säljer sina barnprylar. Hade jag bott närmare Stockholm hade jag definitivt tagit med mig min ettåring och fyraåring på barnvagnsdisco på Café Opera....anordnat av Loppi.se.

Information om sajten från hemsidan:

Loppi.se är en nytänkande köp-och säljsajt för prylar och kläder för barn. Hos oss ska familjen göra bra affärer och samtidigt göra en insats för planeten. En procent av våra intäkter kommer oavkortat att gå till bra projekt och organisationer för barn och/eller miljö.

Vår ambition är att Loppi.se ska påverka, inspirera och sätta hållbarhet på kartan – men utan pekpinnar och skrämselpropaganda.


Jag tilltalas verkligen av det här med återbruk - för allvarligt talat...hur slitna är de första barnkläderna egentligen, och hur många plagg som nästan aldrig blivit använda finns i ett normalt svenskt hem?? Bättre att låta plaggen gå vidare genom t.ex. Loppi, Tradera eller
att skänka till Rödakorset/Kupan eller liknande.

Just nu har de en tävling som pågår fram till den 17 juni - i potten vinster värda 21000 kr. Tävlingsregler och info hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...