onsdag 20 juli 2011

Smaktest som Smartson Testpilot - BOB Be Natural jorgubbssylt


Testpiloternas blogg

För en tid sen blev jag utvald som testpilot hos Smartson och familjen testar just nu BOBs nya serie Be Natural som baraa innehåller naturliga ingredienser.

Nu har vi påbörjat själva smaktestet av BOB Be Natural Jordgubbssylt. Redan första intrycket visade fin färg, fin sylt med bitar av jordgubbe och härlig jordgubbsdoft. Det var bara konsistensen som jag upplevde som för fast för sylt i min smak. Denna är mer som marmelad tycker jag.

Det har blivit en hel del nybakat bröd under regniga dagar och då har sylten ofta ackompanjerat våra frukostar. Idag blev det nyplockade blåbär och nybakade scones med BOB Be Natural jordgubbssylt. WOW! Jag måste säga att, förutom konsistensen, är detta det närmaste hemgjord jordgubbssylt som jag någonsin smakat! Sylten är söt och smakar verkligen jordgubbe och ingenting annat! Som sylt/marmelad till rostat bröd och scones får den med beröm godkänt! Det här är en sylt jag kan tänka mig att köpa framöver!

Frukost med BOB Be Natural Jordgubbssylt
I dagarna ska det komma ännu mer regn och då planerar jag och dottern att baka något och använda sylten - håll utkik här på bloggen för att se resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see - dags att spara igen!

En gråmulen förmiddag i februari 2023 finns det all anledning att återuppta bloggen Fru Spara . Vi är nog många som tänker till lite extra m...